On two of my post before, i have told CoFesta Student Ambassador Organisation that i have joined in and some explanation about it. So, in this post, i want to tell about one of the many events that i have participated. The event was Tokyo International Music Market 2012 (TIMM).
The event was held on Thursday, 25th October 2012 at Zepp Divercity, Le Daiba, Odaiba, Tokyo. Actually, i got classes on that day but with a high enthusiasm to follow one of the program that promotes Japanese Contents, i rushed directly after class to Odaiba. Furthermore, since i've joined this organisation (the ambassador), i want to experience it myself on how the task should be handle.
There were 8 performers who lighten the event : http://www.timmkt.jp/event/live.php
Alice No.10
Schroeder-Headz
D☆DATE
Tokyo Girl's Style
Shoko Nakagawa
Prague
THE BOHEMIANS
WORLD ORDER
The event was more like a concert but the difference was that they were also buyers (a person who is in music industry company), either local buyers or foreigner buyers. But, from what i can see, most of it was a foreigner buyers as the event itself was to promote Japanese Contents globally. After listening to the concert, we (as the ambassador), must approach one of the buyer and present with our own opinion on the event. Example : which band was the best, the advantage, which band has the potential to be promoted outside Japan, what type of band/music that will success in my country & etc.
As for me, i got a buyer from England so it didn't caused me so much trouble as we can just communicate using English (eventhough my English is not perfect). After giving opinion and shared idea plus a little bit chit-chat talk, then came this one Japanese person joining our conversation. I would say that his english is really really good. I introduced myself and upon saying i'm from Malaysia, he then told me that he goes to Malaysia once a month. He said that he has a business meeting in Malaysia. Wow....he must someone from highly ranked. As i guess, he is working at Sony Headquarters in Tokyo as Chief of Human Resources Department. He really down-to-earth person, very low profile and friendly. He even gave me his business card & said " just let me know if you want anything, i'll try to hook you up."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
こんにちは、
この前のポストでコ・フェスタ留学生アンバサダーの紹介とオリエンテーションについて説明した。今回こそ、コ・フェスタの多くのイベントの中で、俺が参加した東京国際ミュージック・マーケットというイベントをお伝えしたいと思う。
東京国際ミュージック・マーケット (TIMM) は木曜日、10月25日に開催された。イベントはZepp Divercity, Le Daiba, お台場、東京で行った。イベントの日に来た歌手は8つであった。
東京国際ミュージック・マーケット (TIMM) は木曜日、10月25日に開催された。イベントはZepp Divercity, Le Daiba, お台場、東京で行った。イベントの日に来た歌手は8つであった。
アリス10番
Schroeder-Headz
D☆DATE
東京女子流
中川翔子
Prague
THE BOHEMIANS
WORLD ORDER
TIMM はコンサートのイベントですが、普通のコンサートと違いは来た人は観客だけではなく、外国の買い手も来た。なぜかというと、このイベントの目的は日本の歌を海外に促進する。だから、外国の買い手の役目として、気になるバンド/歌手は海外に促進する可能性がある。
一方、俺らはコ・フェスタ留学生アンバサダーとして、俺らの役目はその買い手に近づき、自分の意見を述べる(発表みたい)。俺らは音楽業界でプロではないので、俺らの意見もプロの意見じゃないと事実です。しかし、少なくとも俺らは若者の視点から意見を述べる。しかも、「俺らの母国でどのような曲を昇格されるのか」というような意見があげられるでしょう?コ・フェスタのことをよく分かっていれば、ほとんどのことは俺らしかできないこと。
コンサート終わったら、買い手と歌手が直接通信のために打ち上げパーティーが開催された。そのパーティーには普通の観客が参加できない。幸運に、俺らはコ・フェスタ留学生アンバサダーも招待された。そのパーティーで俺はイギリスから来た買い手/バイヤーに近づき、俺の意見を出し、その人といろいろ話した。しかも、歌手にも近づいたり、話したり、写真も撮ったりした。目の前で歌手と仲良くできるように経験、すごくとんでもない機会だった。しかも、そんな経験は俺の初めての経験だった。マレーシアの歌手にもそんなに仲良くだけではなく、歌手と一緒に写真を撮ったことさえもなかった。
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Me and my korean friend with D☆DATE
(3 of the singer in the band was a hero in different anime which was Kamen Raider Kiva, Ultraman & 1 more i forgot)
THE BOHEMIANS
The Prague
The best of all during the concert....Alice No. 10
自己的に、最高のバンド;アリス10番
With my so-called manager, CoFesta supervisor
俺のコ・フェスタ上司
One of my favourite song during the concert : Joker by D☆DATE
Next is a song by Tokyo Girl's Style. Unfortunately, i didn't have the opportunity to snap a picture with them. They left a little early.
東京女子流、今俺の大好きなバンド。AKBより可愛い。しかし、イベントのとき、東京女子流は早く帰っちゃったみたい、写真撮ってなかった。残念でした。
Thank you for reading. Do visit again
No comments:
Post a Comment