Oct 13, 2009

Syawal Belum Berakhir

Salam kepada pembaca,

Kami beraya lagi....(Abu not in da pic, he's da photographer).


Di kala aku sedang menaip post ni....1 keje pun x buat lagi. 宿題まだ終わらない、明日の漢字のクイズも まだ復習しない。Lepak je aku. Ni pun baru je bgn tido. 体がつかれたから、今は起きたばかりだ。So, skng ni sbenarnya aku nak cite psl jamuan raya UNISEL Shah Alam.

Jamuannya diadakan pada 12/10/09 kt MPH Hall, Unisel. Asal2 cam ramai gk la dak JAD yg nk pegi (esp. dak kelas X)....sebab kitorng rmai2 diajak oleh 'awek-awek' Unisel utk join majlis 2. Disebabkn dpt mkan free, aku & rakan2ku x menolak la rezeki yg datng. Terus daftr & amik tiket. でも、waktu hari diadakan jamuan 2 je....ramai plak dak2 xnak pegi. Reason sbb nk study kimia sbb esknya ada test. すばらしいですね、テストがあるから、いつでもひまな時に いっしょうけんめい勉強したい。Tp, bg aku....mkn lagi penting. Kalo x mkn, xde energy, pastu xleh study. So, aku tetap decide nk g gak jamuan Unisel 2. Haha

7.30 mlmnye...Cik Tahir pun smpai. Ntah bape orng jela yg pegi agknya. So, in total ada 11 orng. 8 orng dak kls X (yg nk akan amik kuiz kimia esknya!), 1 orng dak kls Y (juga akan amik kuiz kimia esknya!) & 2 orng dak kls Z (xde pape pun esknya tp ntah nape ntah diorng xnk pegi). 全員は男の学生。女の学生がいない。

Perjalanan kami pun bermula dengan sorakan SATE-SATE di dalam bas.

Ni semua sebab Mat la yg hebahkn...kononnya ada sate kt Unisel. So, semua cam mengidam la nk mkn. Dh terbayang2 dah ada beribu2 sate yg terhidang nanti.

Sampai je kt Unisel....agk terasa janggal gk la. Kitorng just minoriti je kt situ. Tgk orng lain, sume bertegur sape sesama sndiri. Disebabkn perasaan segan yg menebal...kami pun mendiamkan diri je la. Just hangout among us. Tapi dewan dia agk lawa la dihias.

時間がないから、ちょっとだけね。

Psl mkn lak, memang HAMPEH. Stakat Nasi beriani, & ada la pencuci mulut iaitu agar-agar. Sate hanyalah angan-angan yg tidak kesampaian. Dhla bagi pinggan kecik...memang cam xnak bg orng makan je. Pttla free.

Apa2 syukur Alhamdulillah dpt mkn. Huhu. Aku & Ayami dpt la mkn 2 pinggan. Sbb time bratur 2, kitorng trs amik 2 pinggan...mls nk kene bratur kali kedua. Sumpah ramai giler orng. Bratur sume nk shape cam ular je....memang la lagi panjng. Time bratur 2, tgk kaunter makanan just kt dpn 2 je....tp line dia rupanya ada 2 kali U-turn. Berpusing2 cam ular. 大変、大変。

After mkn je, basuh tangan sume....aku msk balik ke MPH Hall. とつぜん、diorang(dak JAD) ni suruh aku brdiri je. Agk blank gk....xpela. Diri jela dl. Then, ada sorang 女性(gadis ajk jamuan 2) bagi aku sampul surat. Apa ni???? Persoalan demi persoalan menerjah fikiranku. Buka je smpul surat 2, ada cash voucher RM50. Wow, rezeki la. My lucky day kot. Rupa2nya diorng wt cam giving present ceremony but under certain condition. Time aku 2 rupa2nya diorang tanya sape yg pakai spek & pakai selipar.....so, mmg rezeki la aku dpt voucher 2.

In the end, hbs je sume....& when kitorng pn rasa it's time to go back, kitorng pn blk la. Ramai gk la yg men'condemned' majlis 2. "Dahla xde SATE, makan pun sepinggan kecik je, x kenyang lak tu, konsert suara x sedap." Haha...memang kaw2 nye la diorng komen. Aku kurang skit la. Sbb aku blh kata puas hati gk la. Dpt mkn 2 pinggan, pastu dpt cash voucher lak 2. Syukur Alhamdulillah. So, 2 je la kot aku rasa coretan psl jamuan Aidilfitri Unisel ni. In the end, still x dpt rasa sate. Sume kempunan je. Haha.

Ayami...palng bersemangat. Siap ngan samping & berkasut.




No comments:

Post a Comment